Friday, December 9, 2011

Bagai pungguk rindukan bulan.......

Entry lepas, me ada cerita tentang gerhana bulan penuh yang akan terjadi pada 10/12/2011. Bercerita tentang gerhana ni membuatkan me teringat kisah zaman sekolah rendah dulu. hehehehehe...ni gara-gara dek kerana lena tidur sampai xsedar nak kene bgun awl pada pagi sabtu tu. 


Me tak ingat tahun bila.boleh jadi masa darjah 6 rasanya. Me ada daftar untuk ikut program melihat gerhana bulan di Auyin Hill, Durian Tunggal. Pada hari yang sepatutnya, me tertinggal bas. Walaupun sedar yang me dh bangun lewat, tapi me tetap mandi dan bersiap pergi ke sekolah. Dengan harapan rombongan sekolah masih menunggu me. Harapan tinggal harapan je la. Sampai sekolah semuanya clear. Xde sorang pun yang ada dekat situ. Me pun balik la rumah..Perasaan sedih tu pendam je la. Xkan nak menangis sepanjang2 jalan balik rumah, benda pun dah jadi..


Sekarang me pun dah menetap di Durian Tunggal. InsyaALLAH jika ada rezeki me pergi tengok gerhana bulan dekat tempat yang me sepatutnya pergi 12 tahun lepas. Firts kene google dulu dekat mana Auyin Hill tu. Nama je duduk durian tunggal tapi xpenah tahu pun dekat mana letaknya Auyin Hill tu...

Pengajaran : Jangan la tidur seperti hari esok dh xboleh tidur lagi..(^_^)

No comments:

Post a Comment

StatCounter